پیام تبریک ریاست محترم مؤسسه به دانشجویان جدیدالورود

بسم اللّه الرّحمن الرّحیم 

 «اطلب العلم من المهد الی اللحد»

سرزندگی طبیعت در بهار است، بهار پرجوشش و سبز که «درختان قبای سبز ورق در بر کرده و اطفال شاخ به قدوم موسم ربیع کلاه شکوفه بر سر می نهند» .

به عکس پاییز با خزان طبیعت همراه است ولی در این فصل خزان، بهار در چهره علم و دانش یک بار دیگر متجلّی می شود و سرآغازیست برای تلاش و کوشش و سازندگی .

جویندگان علم و دانش با تأسّی از پیشینیان و اسلاف و نیاکان خود گام در راه آموزش و آموختنی می نهند، مدارس و دانشگاه ها، جویندگان جوان علم را در آغوش گرم خود می پذیرند و آموزگاران، استادان و فرهیختگان آموخته های خود را در اختیار جوانان جویا و پویا قرار می دهند.

ایرانیان که وارثان ایران کهن و بزرگ مردان سیاست علم و ادب در دنیا هستند، در این راه از تعالیم عالیه اسلام و نبی مکرّم آن الهام گرفته و در پرورش نسل جوان خود کوشا و ساعی هستند و با درک این مسأله که «هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون» و هیچ گاه دانایان و نادانان برابر نیستند، مشعل علم و دانش را برافروخته اند تا ریشه جهل و نادانی را که مسبب فقر و مذلّت است بخشکانند.

تعداد دانشگاه ها و مؤسّسات آموزش عالی ماکه زمانی از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نمی کرد و برای آموزش دانشجویان و تأمین و تربیت استاد، ناگزیر از اعزام جوانان وطن برای تکمیل معلومات عالیه به خارج از کشور بودیم، اکنون دانشگاه ها در پهنه وسیع ایران زمین گسترده شده و در بیشتر کشورهای همسایه و غیر آن شعباتی دایر شده است و سال به سال شاهد آن هستیم که جوانان دانشمند ما،کرسی های دانشگاه های بزرگ دنیا را احراز کرده اند و منشاء خدمات عالیه و ارزنده علمی به جهان دانش می باشند و در داخل نیز فنّآوری پیشرفته علمی، نشانگر اقتدار ایران شده است.

سعدی علیه الرحمه می فرمایند: «چراغ آنست که به وجود آن راه از چاه بدانند و نیک از بد بشناسند و دشمن از دوست فرق کنند» .

دانشگاه های ما چراغ های فروزان فرا راه انسان ها هستند، تا با تربیت انسان های عالم و فرهیخته، راه ترّقی و تعالی آنان روشن و گشوده شود.

من با خوشحالی فراوان آغاز سال تحصیلی جدید را تبریک و تهنیت گفته و گرامی می دارم و به شما دانشجویان عزیز و فرزندان گرامیم توصیه می نمایم بکوشید تا ایران سرفرازتر از همیشه باشد.

 

 

دکتر رضا رشیدی

رئیس مؤسّسه



ارسال شده توسط : آموزشی