شیوه زندگي سالم دردانشگاه

شیوه زندگي سالم دردانشگاه

 جوانان در دوران دانشجویی بال هاي خود را مي گشايند، به پرواز درمي آيند، ذهن خود را رشد مي دهند و ماندگارترين عادت هاي زندگي خود را شكل مي دهند. در كنار عادت هاي پسنديده، متأسفانه برخي افراد، عادت هاي نادرستی را در خود پرورش مي دهند كه حتي سالها پس از اين دوران باقي مي ماند. براي آنكه زندگي سالمي در دوران دانشجويي و پس از آن داشته باشيد به این نكات توجه كنيد.

  • خواب كافي و به موقع داشته باشيد.

مطالعه، الزامات اجتماعي و حجم سنگين مسئوليت ها، باعث مي شود دانشجویان تا ديروقت بيدار بمانند، در حالي كه كلاس هاي آنها صبح زود آغاز مي شود. اين امر به خستگي دائمي، افت تحصيلي و گاه غيبت از كلاس مي انجامد. بدن و ذهن ما براي عملكرد مفيد حداقل به 8 ساعت خواب شبانه نياز دارد. خواب خود را در ساعت مشخص و مناسبي از شب تنظيم كنيد و از بيدار ماندن طولاني طي شب و خوابيدن جبراني در روز پرهيز كنيد. 

  • مراقب تغديه ی خود باشيد.

 در حد متعادل غذا بخوريد. دانشجويان معمولا به خوردن غذاهاي پركالري، با ارزش غذايي پايين و نوشيدني هاي غيرمفيد میل دارند. از خوردن غذاهاي پركالري و نوشابه و نيز تنقلات غيرمفيد، که صرفا سبب اضافه وزن شما مي شود، پرهيز كنيد. مصرف بيشتر آب، لبنيات، ميوه و سبزيجات را به عادت هاي غذايي خود اضافه کنيد.

  • از مصرف داروهاي مختلف بدون تجويز پزشك خودداري كنيد.

 برخي دانشجويان بنا به توصيه دوستانشان در مواقع بحراني و پرتنش زندگي دانشجويي، مصرف برخي داروها را آغاز مي كنند كه اين امر به عادت هاي مضر و خطرناكي براي آنها منجر مي شود. از مصرف داروها به هر دلیل جدا پرهيز كنيد مگر با تجويز پزشك.

  • به طور مرتب ورزش كنيد.

فعاليتهاي بدني، ذهن و جسم را قوي مي سازد. دانشجوياني كه مرتب ورزش مي كنند از بدن و ذهني سالم بهره مندند و می توانند استرس هاي زندگي را به شكل مثبتي تخليه كنند. از امكانات ورزشي دانشگاه خود استفاده كنيد و عادت به ورزش كردن را در طول زندگي حفظ کنيد.

  • همواره استرس خود را مديريت کنید.

 بين فعاليت هاي اجتماعي و زندگي تحصيلي خود تعادل برقرار كنيد. تعداد واحدهايي را كه برمي داريد براساس توانمندي و ظرفيت خود انتخاب کنید تا بتوانيد با موفقيت آنها را پشت سر بگذاريد. وقتي به مشكلي برخورديد بر روي حمايت خانواده و مشاوران حساب كنيد.

  • به معنویت بپردازید.

برای آرامش بیشتر، به ارتباط معنوی روی بیاورید. ارتباط معنوی به معنای یاری جستن از قدرت بی نهایت ماوراء طبیعی است. برای مثال انسان با دعا کردن و راز و نیاز با خداوند آرامش می‌یابد و از امید و احساس قدرت سرشار می شود، چرا که با دعا خود را به منبع لایتناهی قدرت و کمال متصل می بیند و وقتی از همه اسباب مادی قطع امید می‌کند، هنوز او را در کنار خود دارد.

 



ارسال شده توسط : مدیر سایت