سالی نو فکری نو

سالی نو  فکری نو

خانه تکانی نوروزرا ازذهن خود آغازکنید.

 

نوروز در پیش است و ما با نو شدن سال خانه‌تکانی می‌کنیم و کوشش می‌کنیم بعضی وسایلمان را نیز نوکنیم. چه زمانی بهتر از این‌که همراه نو شدن سال به درون ذهن خود نیز نگاهی بیندازیم و خانه تکانی نوروز را با خانه تکانی ذهنمان همراه کنیم وعادت های پیشین خود را کنار بگذاریم، وگرد و غباری راکه روی تفکرمان نشسته با دستمال مهارت‌ها پاک کنیم و عادت‌های همیشگی زندگی‌مان را به مهارت زندگی تبدیل نماییم.

"لوئیز هی" (از پیشگامان درزمینه خودیاری و رشد شخصی) می‌گوید: برای خانه‌تکانی ذهنی و دورانداختن چند اعتقاد کهنه و قدیمی که سوهان روح‌تان شده، نگران و مضطرب نشوید! با همان آرامشی که پس از خوردن غذا، خورده ریزها را جمع می‌کنیم و در ظرف آشغال می‌ریزیم، آنها را نیز باید به همان آسانی دور بریزیم! و به‌دنبال اندیشه‌های تازه برویم (اندیشه‌های خلاق و مثبت).

همه افکار، اندیشه‌های منفی، احساسات ناخوشایند، نگرانی‌ها و خاطرات بد را هم رها سازید. با بخشیدن خود و دیگران، از دست خاطرات تلخ راحت می‌شوید و همین آرامش باعث می‌شود که آنچه را که اتفاق افتاده فراموش کنید! اکنون زمان آن رسیده که خاطرات خوش و نگاه خوش‌بینانه، منصفانه و واقع‌بینانه را به همه ابعاد زندگی بیندازید!

از هم‌اکنون دست به کار شوید و در ذهن خود بجز خاطرات، اندیشه‌ها و باورهای مثبت که همچون اثاثیه باارزش باعث راحتی و خوشحالی ما می‌شوند بقیه اعتقادات و اندیشه‌های منفی را که باعث آزار و اذیت روحی روانی می‌شود را دور ریخته تا فرصتی برای پیدایش اندیشه‌های جدید، خلاق ومثبت که اهداف و برنامه‌های سازنده‌ای را به همراه دارند فراهم آورید.

 

مرکزمشاوره موسسه آموزش عالی کادوس



ارسال شده توسط : مدیر سایت